vineri, 8 decembrie 2017

jurnalul (228)


Astăzi ... vineri 8 decembrie, orele 14.00...
Trec zilele ... şi ne apropiem de sărbătoarea Crăciunului şi Revelion...
Vremea ... este ciudat de caldă ! am avut la început de decembrie zile mai reci dar s-au încălzit treptat... nopţile sunt foarte reci însă...
Gândurile mele ... sunt tot mai agresate de tot ce aud că se întâmplă în ţară sau în lume... de obicei, luna aceasta îmi era înveselită de venirea zăpezii şi de aşteptarea, cu suflet de copil, a cozonacilor şi a artificiiilor... acum, aud doar veşti îngrijorătoare: incendii devastatoare, zăpadă doar pe la munte, copiii speriaţi de un ''Moş'' pedepsitor şi neaducător de veselie, legi protectoare pentru hoţia la nivel de putere... şi peste toate, o mare tristeţe: despărţirea de un suflet mare căruia nu am ştiut să-i arătăm preţuirea în timpul vieţii !!! 
Încerc ... să descopăr, atât cât se mai poate, cât mai multe informaţii despre viaţa Regelui nostru... dacă nu acum, când ?! în aceste zile, mai există posibilitatea de a admira cât mai multe secvenţe filmate  - atât câte s-au putut filma sau păstra - din viaţa sa atât de zbuciumată... oare tineretul va înţelege că viaţa sa este cel mai bun exemplu de urmat ca respect pentru învăţătură dar şi joacă, muncă, responsabilitate şi simţ al datoriei, omenie şi verticalitate sufletească ?  puţine cuvinte poţi să foloseşti pentru a descrie un om ce a fost atât de bine pregătit pentru misiunea sa dar a trăit într-o perioadă vitregă cu el şi poporul său - popor ce apoi l-a uitat (cu ajutorul ruşilor şi comuniştilor ce au fost şi mai sunt încă, deghizaţi sau la vedere) ...   
Am cititt ... atât cât am avut posibilitatea - am reuşit să am, ca amintire, două cărţi de convorbiri cu Regele Mihai I şi câteva fotografii cu Regele Mihai I şi Familia Regală, transformate de mine în mici tablouri şi ţinute la loc de cinste, în una din camerele aripei de nord ale casei...   
Recunosc ... că ne bucurăm totuşi că avem o vreme mai blândă în aceste zile !
În bucătărie ... este linişte acum dar mai devreme a fost ceva activitate: am făcut gogoşi !!!
Sunt îmbrăcată ... în haine groase - chiar dacă afară acum este soare !
Munca săptămânii ... se ''învârte'' tot pe lângă sobă - căldura cea de toate zilele - dar am avut şi o zi de spălat: maşina a muncit din greu că strânsesem destule şi le cam amânasem cât am putut ! aaaaaaaa, am uitat:  am suflat - ca la trombon - în furtun pentru a vântura soluţia de sare din butoiul cu varză !!!
Grădinile ... sunt cam debusolate: pomii sunt fără frunze...
... dar mai sunt şi flori în grădiniţa din faţa casei: maci galbeni, gălbenele, guriţa-mielului, crizanteme... ciudat, nu ? 
... am descoperit în grădina mare şi ciupercuţe:

... liliacul are muguri:
Ce îmi doresc ? ... greu de spus ! îmi doresc atât de multe: sănătate pentru familie şi toţi ceilalţi din lume, bună înţelegere între toţi, lemne multe pentru căldura din casă... asta ca să formulez câteva - dar mai sunt multe ce depind de partea materială...     
Grâul din ghiveci ... a crescut înăltuţ şi mi-e drag de el !!! avem şi câteva ghivece cu muşcate dar sunt refugiate în pivniţă...
Puiu ... este un somnoros ! când vrea ceva, greu descoperi că va dori asta... stă şi se gândeşte o mulţime de timp: să iasă pe afară sau nu ? să mănânce sau nu ? când vine în casă, ne pupăm ca şi când nu ne-am văzut atât de demult... concluzia: a devenit un răsfăţat !!! 
Aici am ... câteva fotografii de aseară din grădină:
ps.
... am reuşit să fotografiez azi după-amiază şi alte floricele din grădiniţa din faţa casei:
 ... gutuii cei mici încă au frunze:
... iar în viitorul apropiat - mâine sau poimâine -, dacă vremea se menţine ca în ultimele zle, voi putea să fotografiez ghioceii - acum sunt mititei...  

10 comentarii:

  1. Frumoasă pagina ta de jurnal. Îmi place partea în care vorbești despre Regele nostru. Regret că românii nu dau semne că pot să se trezească din „somnul cel de moarte”.
    Te îmbrățișez, sărbători cu blîndețe!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      am scris această pagină de ''jurnal'' încercând să-mi descarc sufleţelul care este amărât de câteva zile... nu pot să găsesc mai multe cuvinte ca să descriu cât de mult admir personalitatea Regelui nostru ! mă bucur că mi-ai scris aşa de frumos şi plin de căldură sufletească !
      mulţumesc frumos pentru urare 1
      cu drag, îţi doresc multă, multă sănătate !
      pupic !

      Ștergere
  2. Seara placuta langa soba, draga mea japoneza !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mă bucur că ai trecut pe la mine şi mi-ai citit pagina de ''jurnal'' !
      mulţumesc frumos pentru urare !
      cu drag, îţi doresc o seară cât mai plăcută !

      Ștergere
  3. gandurile tale... exact ce simt, ai rezonat cu mine... am lipsit de pe aici din cauza acestor ganduri...

    RăspundețiȘtergere
  4. mulţumesc frumos pentru vizită !
    în toată mâhnirea din sufleţelul meu, mă simt mai bine citind aceste cuvinte minunate scrise de tine ! mă simt mai puţin singură ştiind că prietena mea, Coco, gândeşte ca mine ! şi eu am oscilat între a lipsi de pe blog toată această perioadă şi între a scrie pentru a împărţi cu prietenele mele zbuciumul meu sufletesc !
    îţi doresc, cu drag, o seară liniştită !
    pupic !

    RăspundețiȘtergere
  5. Gogosi ai zis ... vin si eu! :))
    La mine a nins zilele astea chiar daca xu o zi înainte reusisem sa fotografiez trandafirul înflorit, lavanda si o hortensie mica! Acum totul este destul de alb!
    Trec mai tarziu sa citesc si postarea de sambata! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      da, am făcut gogoşi pentru că nu mai mâncasem demultişor ! hai, că mănânc, cu drag, şi pentru tine gogoşi - câte doreşti ?
      la noi este vreme închisă adică noroasă !
      îţi doresc o seară cât mai plăcută !
      pupic !

      Ștergere
  6. Și pe mine m-a tulburat moartea Regelui.
    Te îmbrățișez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulţumesc frumos pentru vizită !
      mă bucur că ai trecut pe aici şi mi-ai citit pagina de ''jurnal''!
      sincer - de când am aflat de această veste tristă, normală totuşi pentru starea de sănătate a Regelui nostru, nu am decât o mare tristeţe şi o apăsare pentru că totul era altfel înainte, mă gândeam tot timpul că il voi auzi sau vedea, la tv, pe Rege cu diverse ocazii de sărbătoare, că o să-i ascult cuvintele mesajului său (aşa cum îl ascultam cândva la radio ''Europa liberă'')... de acum totul va fi mai sărac în spiritualitatea vieţii româneşti... încet-încet, puţinii oameni, importanţi ai acestei ţări, pleacă dintre noi şi se duc într-o lume bună, ce ştie să-i aşeze pe locul meritat...
      îţi doresc, cu drag, multă sănătate !
      pupic !

      Ștergere